jún 15 2024

2024. június 15. szombat

0330.png


A bejegyzés trackback címe:

https://tippmix.blog.hu/api/trackback/id/tr7818427691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

megkáposztásíToTTTalaníToTTáTok 2024.06.15. 15:50:40

ez a hajó elment eddig nem tudjuk milyen rendezvényen vagyunk

Zoltan Jauch 2024.06.15. 15:51:41

@maddav12: Hali!

A befizetéssel járó 2 ezret nem utalták...tegnap 1 darab ezrest adtak. Ma ohne beiter!
Igazából húzzák rá a farokra! Meg húzzák meg a Rudit!

lopotttippek 2024.06.15. 15:56:14

@Zoltan Jauch: Valószínűleg vagy nem kattintottál a Jutalom vagy Bónusz ikonra a befizetés oldalon, vagy nem írtad be a Jutalom 84millió vagy mi a tököm kódot.

andros 2024.06.15. 16:01:04

aranylábú gyerekek,mi a fasz van veletek?
ez eddig impotencia a köbön!így nincs mit keresgélni a német kupiban.Ajjaj,ebből 0-1 pont lehet és korai hazajövés sajnos.
Egyrészt lagymatagság,erőtlenség,minden téren felülmúlnak,főleg erőnlétben,de technikailag és taktikailag.A kezdeményezőbb csapat sikere,ezt ecseteltem,h ez az Eb a támadó felfogás diadala lesz!
a taktikus kontracsapatok mind jönnek majd haza.Egymás után.
Még van egy félidő,kisebb csoda kell a remihez.Magyar góllal azért számolok a 2-ben,csakhogy ide gólok kellenek,gól az kevés.

KilianEmbumbe 2024.06.15. 16:01:32

Sok ember visszavehetne az álmodozásból, nem tudom miért lenne realitás továbbjutni.. svájcnak jobb a kerete, nekünk meg középpálya, védelem egy hurkalé. Skóciával talán egy szinten vagyunk de semmit sem ér ha ezen a meccsen kikapunk. Talán pár csere elférne rossi úrtól, jöhetne ádám, gazdag, bolla..

Bankrator 2024.06.15. 16:01:35

Jöhet a két magyar gól.

KilianEmbumbe 2024.06.15. 16:04:02

Mondjuk én fiolát vagy szalait hoztam volna le inkább...

bakker. 2024.06.15. 16:05:38

@KilianEmbumbe: Bendegúz jött is. Én a kezdőbe vártam.

@Bankrator: Így van!

Zoltan Jauch 2024.06.15. 16:11:33

...igazad volt, JUTALOM1000-re adta. Korábban csak katt volt, most cifrázzák, nehogy valaki figyelmesen elolvassa...

Bankrator 2024.06.15. 16:13:06

@Zoltan Jauch:
Hívd fel szerintem az ügyfélszolgálatot .
Ártani nem árthat.

Amúgy érdekes, tegnap fizettem be kettőezret, ma szintén és most látom hogy a befizetett egyenleg 3790.
Furcsa .

Zoltan Jauch 2024.06.15. 16:21:55

@Bankrator: Köszi, írtam nekik. Általában ránéznek, de telefonon is tájékozódtam...férfi volt és korrekt!

Zoltan Jauch 2024.06.15. 16:28:20

@bakker.: 3,8-ért igen jó, valaki rakta is!

Zoltan Jauch 2024.06.15. 16:36:39

...Gyur rakta 1+-ban, talán nem lőhet még egyet???

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 16:52:14

Nem történt semmi, csak nyert a jobb csapat.
Megverjük a "németeket", meg Skóciát, és továbbjutottunk.

zsetontalan 2024.06.15. 17:00:25

@Vác_all_in: továbbra is azt gondolom a kanapéból -ből -ról -ről, hogy Rossi nem következetes. Azt mondta nem kezdhet olyan játékos aki nem játszik rendszeresen a klubjában. Ez a kezdő az ő nosztalgia csapata volt és nem EB meccsre való összeállítás.

kis.herceg 2024.06.15. 17:03:00

vicc ez a spanyol kezdő, meg kell tenni a horvátokat!

KilianEmbumbe 2024.06.15. 17:05:33

Akik beálltak mind tudtak hozzátenni a játékhoz.. orbán, szalai, fiola azt sem tudták milyen rendezvényen vannak.. Remélem rossi nem ezt a kezdőt rakja pályára a németek ellen mert akkor 4-5 kapott gól garantált :)

Pumuckl1 2024.06.15. 17:08:13

Litván Banga 1 félidőben megzörren a háló 1.60

andros 2024.06.15. 17:10:15

azért örömünnepet nem kell ülni a vereséget követően és ne takarózzanak a himnusz éneklésével.
Fájó vereség,mert a magyar csapat sok csapatnál jobb,mint akik továbbjutnak más csoportokból.
Hiába számolunk,4 pont a biztos továbbjutás,3 az már kevés..pláne úgy,h -2 a gkülönbség+egy német zakó után akár -4,-5 is lehet.Ez esetben csak akkor lenne belőle továbbjutás skótok elleni győzelem esetén,ha két másik csoportban a csoportharmadikok csupán 2 remit érnek el,vagyis 2 ponttal rendelkeznek a végén.

andros 2024.06.15. 17:19:43

hiába a duma,h Svájc a jobb csapat,a német és az angol is jobb,mégis megverték őket Rossiék.Ezek után nekem óriási csalódás,nemcsak az eredmény..,a mutatott semmi is.
Hazudik most Klensheisler,h ebben több volt,nem volt több,a svájciaknak volt benne még 3 rúgott gól..ziccerben!

andros 2024.06.15. 17:25:18

@overhunter: neked írom,a többiekkel úgysem tudok szót érteni,mert szobiseggnyaló a többség.Most mutatkozik meg az a hiányosság,ami egy támadó felfogás hiánya a pályán....,kontrajátékra rendezkedtek be a nemzetek ligájában,arra épült a csapat játéka,idővel csiszolódtak,csapattá kovácsolódtak,de..
..lehet,h velem van a baj,mert elhittem,h ez a magyar válogatott képes az első 4-be kerülni akár,az angol és német-verést követően,de ostoba módon jól átvertem magam,nincs az a csapat-klasszis szint,ami pl-ul a helvéteknél ott van,most látszik meg mit jelent a sok ütközet a svájciaknál franciák elleni 3-3,rendre tétmeccs eb vagy vb első osztályú csapatokkal,na ott lett klasszis-szint,rutinszerzés a csapat szempontjából,ami most visszaköszön a pályán.

lopotttippek 2024.06.15. 17:26:08

Az volt az elmúlt évek mantrája, hogy védekezni tudunk, abban bízhatunk. De nem tudunk és szarvashibákkal színezzük ezt a nemtudást. Csalódás volt ez a meccs, mert a svájciak sem világversenyre valóak most. Az elmúlt 20 év legkevésbé karakteres svájci válogatottja ez. Ettől függetlenül szerintem meg se izzadtak. Fizikálisan jobbak voltak és ettől magabiztosabbak is.

Pumuckl1 2024.06.15. 17:27:27

szinte biztos voltam benne

andros 2024.06.15. 17:45:09

@zsetontalan: jó dolgokat írsz,a valós problémákat írtad le,Rossi egyrészt nem volt következetes,másrészt nosztalgikus csapatot tett a pályára.
@lopotttippek: ahogy te is a lényegre tapintottál rá:
-nem tudunk védekezni
-utóbbi évek leggyengébb helvét csapata ez,mégis nagyságrendekkel Jobb a magyarnál.Fájó dolog,óriási csalódás.

lopotttippek 2024.06.15. 17:47:49

Kalmár hiányában akárhogy nézem a keretet, csak Nagy Zsolt maradt, akinek a szereplésével még ki lehet főzni valamit, ami hozzá tehet a második félidei csapat játékához.

andros 2024.06.15. 17:51:21

Véleményemhez jogom van:szoboszlai egy középszerű játékos.EZt bizonyította az utóbbi 12 liverpooli meccsen kezdőként.
Bizonyította ma is,lagymatag tempó,labdadajkálás.1-3-nál is fontos lett volna harcolni a 2.gólért,a gólkülönbség miatt.Ő meg hátul cipeli a labdát,erre a szlovén le is fújta,ha nem akart előre támadni a vesztes csapat.
Na ez a különbség sz és Dzsudzsák Balázs közt.Utóbbi célirányosabb,kapuratörőbb,vertikálisabb felfogás,kapura veszélyt jelentő.Egyszóval igazi vezéregyénisége volt a válogatottnak,azért lett 3-3 a portugálok ellen.
Dominik lagymatag stílusával,cselközben is mintha séróját fésülné egy láthatatlan tükörben,soha senki nem tud meggyőzni róla,h ez egy Focista.

andros 2024.06.15. 17:54:28

Elméletben egy fiatal csikócsapat fut ki egy vérbeli horvát csapat ellen.Mégis azt várom,h sima spanyol győzelem lesz ez.Jobban elverik őket,mint a helvétek a magyarokat.

Vác_all_in 2024.06.15. 18:08:55

Látom nagyon sokan tudnak okoskodni a kanapéból

lopotttippek 2024.06.15. 18:12:21

@andros: Volna létjogosultsága a nosztalgikus csapatnak is, ha pl. Orbán még olyan stabil oszlopa lenne a csapatnak, mint évekkel korábban és ha Nagy Ádám játéka is tudna olyan hasznos lenni, annyit zavarni az ellenfél játékát, mint régen. De ez ma már nem úgy van. Bármi lesz az EB-n el kellesz kezdeni egy új csapatot összegyúrni a Misternek. Három vagy négy új kulcsjátékost kell találnia, felépítenie minimum. Nekem amúgy az volt a játék stratégiám, ha jobb volt az ellenfél, ha többet tudták birtokolni a labdát, hogy elszívtam előlük a levegőt, nem szálltam le róluk egy pillanatra se, becsúsztam, törtem-zúztam, kirúgtam a talpa alól a labdát. Ha kellett csúsztam-másztam és ezzel sok technikás, jó focistának elvettem a kedvét. Sok csapatot tudtunk agyonverni szó szerint, akik a meccs első harmadában abszolút domináltak. De ehhez az kell, hogy a fülén is szívja be a levegőt az ember és akkor is kérlelhetelenül hajtson, ha kiszakad a bele és pillanatnyilag reménytelennek tűnik a győzelem. Akkor is tovább kell kitartani mint az ellenfél és akkor bármi lehet. Olyan nincs, hogy az ellenefelem lefordul és elmegy érintetlenül, harc nélkül. Ha mégis, akkor utólérem az utolsó pillanatban. Ha nekem nehéz, neki legyen még nehezebb. Meg kell osztani az ellenféllel a szenvedést.

Bankrator 2024.06.15. 18:13:53

Spanyol meccsen félidő gól, 1.70 szorzó

zsetontalan 2024.06.15. 18:16:20

@Vác_all_in: te honnan okoskodsz, a kispadról vagy a pályáról?

zsetontalan 2024.06.15. 18:18:32

@lopotttippek: ez a mai meccs állófoci volt nulla irammal

lopotttippek 2024.06.15. 18:32:33

@zsetontalan: Azért írtam, hogy Svájc is sovány volt, de magabiztosabb. Az első félidőben a szpíker legalább ötször mondta, hogy lepattantunk, ami három dolgot jelent: eleve nem voltunk ott időben, lekésve értünk oda és gyengébbek, kevésbé erőszakosak, akaratosak voltunk. Egy kényelmesen focizgató ellenfél ellen. Ez kimagyarázhatatlan azután, amiket Szoboszlai bírt mondani korábban. Jobb lett volna szerényebben lelkesedni az ígéretekkel, a pályán meg összerántani a csapatot. Ő szerintem előrefelé gondolkozott ma totálisan, amit labda nélkül nehéz... Klasszikus hatosként, védekező középpályásként kellett volna írányítania, tüzelnie a csapatot és példát mutatni küzdenitudásból.

lopotttippek 2024.06.15. 18:36:24

A horvátok is hasonló cipőben járnak. Még Modric is hátul volt teljesen, de senki sem tapadt az emberre. Kaptak kettőt két perc alatt.

Bankrator 2024.06.15. 18:36:42

Első három meccs első félidői mind 1.5 plusz.
Este is igaz lesz ez?

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 18:45:29

@zsetontalan: Sajnos az elejétől kezdve igazad volt, előre megírtad, hogy ez a csapat nem nyerhet, mert arra én is pontosan emlékszem, amikor kijelentette Rossi mester, hogy aki nem kezd a klubcsapatában, az nem fog játszani a válogatottba.
Kár ezért a meccsért.

Vác_all_in 2024.06.15. 18:49:36

@lopotttippek: Akkor miért nem te vagy a válogatottban ha ilyen jól osztod az észt?

bakker. 2024.06.15. 18:50:17

A mai hozzáállással, összeállítástól függetlenül, lehetetlen volt eredményt elérni.

Vác_all_in 2024.06.15. 18:50:39

@zsetontalan: Nem veszed észre, hogy én veletek ellentétben nem osztom az észt? Tisztelet a kivételnek

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 18:51:03

@Vác_all_in: A válogatottban a labdát szokták osztogatni, nem az észt.

KilianEmbumbe 2024.06.15. 18:51:40

Szegény horvátok nem tudom mit akarnak ilyen támadósorral hogy: kramaric, budimir, majer... NB1 bármelyik csapatából rakok oda olyan hármast aki hozza a szintjüket :D

Bankrator 2024.06.15. 18:53:33

"Barátaim, rómaiak, földieim,
Figyeljetek rám.
Temetni jöttem Caesart, nem dicsérni.
A rossz, mit ember tesz, túl éli őt;
A jó gyakorta sírba száll vele.
Ez legyen Caesar sorsa is.
A nemes
Brutus mondá, hogy Caesar nagyra vágyott:
Ha ez való, úgy súlyos bűne volt,
És Caesar érte súlyosan lakolt meg."

bakker. 2024.06.15. 18:54:39

@andros: Gratulálok a spanyol tippedhez, félidőben 3-0.

Vác_all_in 2024.06.15. 18:56:09

@zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor.: A válogatottban a labdát de itt sokan meg a kanapébólt az észt osztják

Bankrator 2024.06.15. 18:59:01

Több, mint 1,5
1,62
Fjölnir - Thor Akureyri
Gólszám 1,5 - Rendes játékidő

HANNIBAL179 2024.06.15. 19:01:01

Kód:223893
20.14-ig.
3.000==>kb.43.000 ft.

PREMATCH SZELVÉNY
223893

18136 V
Hapoel TA - Maccabi TA
Több, mint 167,5 (Pontszám 167,5)
1,73
22694 V
Las Vegas - New York
Több, mint 171,5 (Pontszám 171,5)
1,61
10454 V
Minnesota - Oakland
Több, mint 7,5 (Pontszám 7,5)
1,72
24798 V
Toronto - Cleveland
Több, mint 7,5 (Pontszám 7,5)
1,67
17458 V
Cerrito Montevideo - Albion Montevideo
Több, mint 1,5 (Gólszám 1,5)
1,41
28208 V
Olaszország - Albánia
Több, mint 1,5 (Gólszám 1,5)
1,29

6-os kötés (1x)

Odds összesen: 14,55
Tét összesen: 3 000 Ft 1*3000
Maximum nyeremény: 43 655 Ft

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 19:02:05

@Vác_all_in: Sajnos mindkettőjüknek igaza van, és ez nem észosztás sajnos, hanem kőkemény igazság.

andros 2024.06.15. 19:03:49

@bakker.: tippmixben nem állok rosszul,tegnap is bőven nyereséges volt,de fáj az ember szíve a magyar teljesítményért.Mivel ez a valóság sajnos,túlbecsültem a válogatottat.
És most nézz rá erre a spanyol csapatra,játszi könnyedséggel rúgtak 3 gólt egy viszonylag jól játszó-magyarhoz képest sokkal jobb csapatnak.Mennyit tudna rúgni a magyarnak akkor,ha igazán akarna 90 perc alatt?
Győzzenek meg Rossiék a németek ellen,akkor visszaszerzik a szimpátiám.Jelenleg azonban úgy látom,ha a német akar,akkor abból kivégzés lesz,pláne,h van törlesztenivalójuk a magyar csapattal szemben.

Vác_all_in 2024.06.15. 19:06:51

@zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor.: Tudom ilyenkor mindenki szakértő lesz.... Ne is folytassuk

overhunter 2024.06.15. 19:11:04

@andros: Szia!
Megtisztelsz a hozzám címzett írásoddal.
Tegnap és ma összefoglaltam a válogatottal kapcsolatos reális elvárásokat és körülményeket ezen az EB-n.Itt nem fog mutyizni velünk , illetve lefeküdni senki,mint a nemzetek ligájában....
Itt szarik a f@szunkra mindenki,nincs mutyi!!!!!
Levernek, mint vak a poharat.Ez a csapat ennyit tud, vagy ennyit sem tényleges és igazságos sportszerü körülmények között!!!
Sajnos éveken keresztül átvertek, megtévesztettek bennünket...
Csak a TV MACIT sajnálom......

overhunter 2024.06.15. 19:16:02

@andros:

Végre elérkeztünk egy "tiszta" Labdarúgó EB-hez!!!! Főleg Magyar szempontból.
Nincs kábítós , "tétnélküli HALÁLCSOPORTOS " nemzetek ligája,a pályamunkásokkal vívott pót-pótselejtezőkön való továjutás STB,STB...
Politika belenyúlása......
Úgy érzem, hogy itt a tényleges teljesítmény fog dönteni a csoportokban és a továbbjutás terén is. Főleg ami a mi válogatottunkat illeti. Nem lesz mahináció,gazemberkedés , STB.....
Szerencsére olyan csoportban vagyunk, akiknek nem kell a pénzünk,nem kérnek a politikusaink ügyeskedéséből......! SZ@RNAK RÁ!!!!!
Tiszta , becsületes meccsek lesznek, mert ezekkel az országokkal most érzésem szerint nem lehet mutyizni!!!!!
Most kiderül , hogy mit ér a válogatottunk és a Digó az élén!!!!
Vége az évtizedes kábításunknak.

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 19:27:55

07273 V
Olaszország - Albánia
Több, mint 4,5 (Büntetőlap-szám 4,5)
2,70
Ha ez nem lesz meg, többet nem mixelek.
07273 V
Olaszország - Albánia
Több, mint 4,5 (Büntetőlap-szám 4,5)
2,00
Jól lement a szorzó.

zsetontalan 2024.06.15. 19:30:16

@Vác_all_in: nem tudom hol tartózkodott az újságíró, aki megfogalmazta a meccs után azt, amit én előtte leírtam a hozzászólásomban

Nem engedi belinkelni a cikket, de a Magyar Nemzet sport cikkei között megtalálod Rossi, a megszokások rabja alulmúlta önmagát Svájc ellen címmel.

zsetontalan 2024.06.15. 19:34:21

@bakker.: Én a hozzáálással sem vagyok elégedett. Szoboszlai a legnagyobb csalódás. Tartok tőle ezt a mentalitást két hétig sem néznék el neki Livepoolban.

Pumuckl1 2024.06.15. 19:45:51

én ezt már nem tudom követni...

R.B. Kapitány Emlékzenekar 2024.06.15. 20:00:16

szóval a középpályánk teljes átjáróház volt
ez a chaka gyerek azt csinált amit akart
fritzek ha így marad fél gőzzel lőnek nekünk ugyanennyit...

R.B. Kapitány Emlékzenekar 2024.06.15. 20:03:28

@R.B. Kapitány Emlékzenekar:

..szóval a csokizabálók felmosták velünk a padlót, legalább odapakoltunk volna nekik párat hogy érezzék a törődést, de az sem ment..

Vác_all_in 2024.06.15. 20:03:31

@zsetontalan: Rendben ?? Nem is értem itt Magyarországon miért nem az újságírók és a kanapé fanok fociznak

Pumuckl1 2024.06.15. 20:18:35

Brazil Volta Redonda meccsen 1 félidőben lesz gól 2.40

zsetontalan 2024.06.15. 20:24:05

@Vác_all_in: Magyarországon bárki focizhat, én is szoktam, az újságíróról nincs információm

HANNIBAL179 2024.06.15. 20:26:58

A helyzet az, hogy három meccs után még senki sem tanálta el a
Pontos végeredményt!

Németország-Skócia 5:1
24/25 kaptunk: Kettő pontot.

Magyarország-Svájc 1:3
5/25 növekedtek :Kettő pontot gyűjtve.

Spanyolország-Horvátország 3:0
13/25 szereztünk: Kettő pontot.

Holnap reggelre, az
Olaszország-Albánia
Kiértékelése után beírom a névsor mellé az eddig számokat.

Arra szeretnélek kérni Benneteket, hogy nézzétek majd át, hogy az esetleges pontatlanságot orvosolhassam mihamarabb!

Vác_all_in 2024.06.15. 20:53:42

@zsetontalan: Máskor idézőjelbe teszem neked Mester

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 20:57:06

Csak úgy sugárzik a magabiztosság ezekből a szkipetár legényekből, lehet vért ittak.

Vác_all_in 2024.06.15. 20:58:11

@HANNIBAL179: Én ezért nem fogok nyerni, már mint úgy nem lesz esélyem, mert sok 0:0-át raktam... Ez a taktika része, így nem panaszkodom persze... Csak azt hittem, hogy csak akkor jár a pont, ha valaki az eredményt is eltalálja

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 20:59:15

Nemkülönben az olaszokból.
Jó meccs lesz.

zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor. 2024.06.15. 21:04:36

Ilyet sem láttam még, nem jól végezték el a kezdőrúgást, és ezért a bíró megismételtette:D

HANNIBAL179 2024.06.15. 21:27:54

@Vác_all_in:

1/9-d mérkőzésszámnál tartunk.
+ az első kettő csoportonként.
Ésatöbbi!
Korai bánkódni, s örvendezni is akár!

andros 2024.06.15. 22:02:27

nem gondoltam volna,h ezt így leírom ide:de eddig a tornán látott csapatok közül az olaszok győztek meg a legjobban:ez igazi foci,szinte szemetgyönyörködtető játék,pontos passzok,jó kényszerítők,kitűnő rúgótechnikával párosulva.Úgy is kell meglőni a labdát külsővel vagy csűddel.Az olaszok a vezetés tudatában sem álltak vissza,mintha nem is őket látnám.Talán Spalletti érdeme,nemhiába nagymester,grande maestro.
Persze ez akkor lesz érvényes rájuk,ha ezt a játékot a spanyolok ellen is tudják hozni.

megkáposztásíToTTTalaníToTTáTok 2024.06.15. 22:05:25

remélem jön az olasz hendi és bedarálják az albánokat

Vác_all_in 2024.06.15. 23:04:27

@zsetonos Emlékezz Csúrog, Zsablya, Mozsor.: 1,5odds volt arra hogy 23,5-nél több szabálytalanság lesz... Hát ennek a közelébe se voltak

wantsome 2024.06.15. 23:36:35

Több, mint 1,5
1,77
Ponte Preta - Novorizontino
Gólszám 1,5 - Rendes játékidő

wantsome 2024.06.16. 00:06:31

@wantsome: mai éjjel főtipp

Több, mint 1,5
1,85
Nacional Montevideo - Liverpool Montevideo
Gólszám 1,5 - Rendes játékidő

wantsome 2024.06.16. 00:16:37

@wantsome: kis odds de jön

Több, mint 1,5
1,54
CA Huracan - Independiente de Mendoza
Gólszám 1,5 - Rendes játékidő

Humbert 2024.06.16. 00:46:30

Több, mint 3,5
Kolumbia-Bolívia

wantsome 2024.06.16. 01:59:13

@wantsome: Atl. Tucuman lesz 2 gól. A félidőben
süti beállítások módosítása